· 

16 cadeautips voor bullet journal lovers

Het is weer verlanglijstjes tijd! Mijn artikel met cadeautips voor handletter fans werd zo goed gelezen dat het tijd is voor een nieuw lijstje met tips, dit keer voor bullet journal lovers! Klik hier als je meer wil lezen over het fenomeen bullet journaling. Voor handletterfans is bullet journaling heerlijk om te doen, maar mensen die wat meer structuur en ontspanning in hun leven kunnen gebruiken kunnen met bullet journaling ook hun hart ophalen! Het is heerlijk om te doen en schept ruimte en overzicht. Maar wat shop je nu voor zo iemand? Ik heb tips voor je! 

Een bullet journal

Een bullet journal natuurlijk! nummer 1 en 4 zijn van Leuchtturm. Ik heb nummer 1 zelf en ik vind het een heel degelijk boekje. Ik gebruik het veel en het wisselt constant van plek, dus het moet tegen een stootjes kunnen. De Leuchtturm is dat. Het heeft ook een mooie uitstraling en veel bladwijzers. Nummer 2 is van Mus en iets vriendelijker geprijsd. De kwaliteit van het papier schijnt helemaal prima te zijn. Nummer 3 is van Nuuna en prijzig, maar het papier is veel dikker dan bij de andere drie boekjes. Mij zou je heel blij maken één van deze boekjes! 

Fineliners

Pennen zijn de tweede hard-core benodigdheden voor een bullet journal junkie! We willen verschillende maten puntjes, want we willen mooie letters kunnen tekenen. Een beetje kleur is ook leuk voor de afwisseling. Met deze pennen kun je zeker niet fout gaan!

1. Micron pennen, ze staat al tijden op de absolute nummer 1 in handletterland, ook in je bujo doen deze het top. Ze bloeden niet door naar de achterkant van de pagina. Dit setje is voordelig geprijsd.

2. Edding profipen, dit setje is iets duurder, maar ik vind dat de edding fineliners beter inkt afgeven. Verder zijn ze bijna identiek aan de microns. Mijn persoonlijke favoriet!

3. Gelly Roll, dit zijn de fijne gelpennen! Je kunt ze in een setje van 3 kopen en er zijn veel setjes dus er is altijd een kleurcombi naar jouw wens. Ik vind dit een heel leuk cadeau!

4. Stabilo point 88, een fanatieke bullet journal junkie gebruikt kleurcodes, dus is met deze set zeker erg blij!  

Stiften

Ok. Je zou misschien denken dat ik vind dat een journal en pennen de echte benodigdheden zijn en dat stiften optioneel zijn, maar eigenlijk zijn stiften ook hard nodig. We willen natuurlijk brushletteren in onze journals, maar een beetje structuurjunk werkt met kleurcodes. Ik vind het heerlijk om voor elk dingetje een eigen kleur te gebruiken en zo orde te scheppen in de chaos. Mijn tip: gebruik lichte kleuren. Deze schijnen veel minder door naar de volgende pagina. Mijn favoriete brushpennen staan er niet tussen, de edding 1340 drukt namelijk door in mijn journal. Deze opties zijn heel heel geschikt voor gebruik in een journal.

1. Tombow pastel set, deze zijn wat aan de prijzige kant, maar ik garandeer je dat als je dit cadeau geeft de ontvanger jouw om je nek gaat vliegen van blijdschap! Dit zijn mijn favoriete brushpennen voor in mijn journal!

2. Faber-Castell Gelatos Aquarelkrijt, deze toffe krijtjes gebruik je om mooie achtergronden te maken in een bujo. Echt een aanrader! 3. Crayola supertips, dit is een budgettopper! En met recht een topper. Je kunt met de supertips kleuren en schrijven. Er zitten veel pastelkleuren in, dus onmisbaar voor in jouw bujo-shash!

4. Faber Castell brushpennen, ook deze brushpennen komen weer in prachtige pastel kleuren. 

Sticker, stempel & sjabloon

Nu zijn we bij de afdeling 'optioneel.' De bullet journal junkie die alles al heeft is met deze categorie toch echt blij te maken! Het is soms wel zo makkelijk om een sticker of sjabloon te gebruiken om de boel een beetje op te vrolijken!

1. Siliconen stempel, een mooie boom en wat bloemetjes komen altijd van pas. Je kunt met een stempel als deze zelf weten met welke kleur je werkt. Een stempel komt gewoon altijd van pas! 

2. Tekensjabloon, en hoe leuk is deze! Deze tekeningen zouden goed in een galaxy thema passen. Sjablonen zijn super veelzijdig, hier gaat de ontvanger echt blij mee zijn! 

3. Stickers, deze oogjes zijn nu al mijn favoriet, hier kun je alle kanten mee op! Voor stickers kun je ook goed terecht bij Hema of action. En stickers passen gewoon altijd wel op een bullet journal pagina. 

4. Washi tape, ik heb het zelf niet zo zo met deze tape rolletjes, maar ik weet dat er bullet journallers zijn die rond de 150 rolletjes in hun bezit hebben! Holy moly! Bij de Action kun je ook goed slagen voor washi rolletjes. 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    JORIV (woensdag, 13 maart 2019 09:19)

    dit is een hele fijne site met goede producten. erg handig als je iets nodig hebt. wel een beetje duur, onthoudt dat niet iedereen zoveel geld heeft.