· 

Ik ga op reis en neem mee....

We zijn massaal aan het aftellen naar de zomervakantie, tijd om even bij te komen van alle hectiek, de processierups en hittegolven. Wat je ook gaat doen en waar je ook verblijft, het is heerlijk om even in een kalm tempo te leven. Wij hebben onze vakantie zo gepland dat onze kinderen zich uitstekend zullen vermaken en wij met de voetjes omhoog van lokale hapjes en drankjes kunnen genieten. Of het lukt moeten we afwachten, maar het leukste van vakantie is voorpret toch? 

 

Ik wil op vakantie wel graag aan de slag met mijn favoriete medium en dat is aquarel. Tot nu toe heb ik altijd pennen en papier meegenomen, ik wil nu mijn verf mee. Ik zie mezelf al helemaal zitten op een terrasje of een bankje met mijn verf, terwijl de rest van mijn gezin... Nou ja, weet ik veel wat zij dan doen. Ik wil wel dat mijn materialen in mijn handtas passen, ik heb niet voor niets zo lang gespaard voor die tas! Traveling light dus. Ik heb welgeteld €15,95 uitgegeven aan mijn traveling light benodigdheden, want ik wil op dat terrasje nog wel een drankje kunnen bestellen. Plus, de materialen die ik nu heb verzameld kunnen nog jaren mee op reis. Ik ga je vertellen wat ik meeneem en welke oplossingen ik bedacht heb. 


Allereerst een penseel. Ik neem mijn favo penselen niet mee, ik zou spontaan in tranen uitbarsten als er iets mee gebeurd tijdens het reizen. Ik heb een pocket brush van Koi gekocht, maatje L. Deze penselen kun je van verschillende merken kopen, maar deze van Koi was afgeprijsd. €4,95 moest ik betalen. (bij Busch&vanderWorp, maar ik was in de winkel). Terwijl ik aan het winkelen was bij Busch & van der Worp vond ik ook deze afsluitbare bakjes van Royal Thalens. Ik kan ze nergens online vinden, maar ze lijken me reuze handig. Ik heb natuurlijk dat penseel met water compartiment, maar je wil de penseelpunt ook schoonmaken toch? En achteraf geen waterdruppels in mijn tas, want er zit een deksel bij de bakjes. Dit kostte €2,55

 

Dan mijn palet. Ik heb het blikje van mijn prima pastel palet gebruikt, want dat palet gebruik ik weinig. Die kleuren voldoen voor mij niet om mee te nemen op reis. Ik heb de kleuren die ik eruit heb gehaald gewoon bewaard, dus ik kan het palet ook weer in originele staat terugbrengen. Bij ome Ali kocht ik een zak halve pannen (€3,50, ik heb er nu nog 95 over) en ik vulde de halve pannen met mijn favo kleuren. Ik knipte een schuursponsje in stukken en vulde het midden op met de spons. Hier kan ik mijn penseel afvegen als ik teveel water aan mijn punt heb. 

 

Dan nog het papier; ik vind de kwaliteit in boekjes niet heel fijn en ik ben niet zo goed met boekjes. Ik neem dus normaal papier mee. Ik had nog een paar A5 blokjes liggen, maar ik heb ook een A6 blok gekocht. Dit kleine blokje past perfect in mijn tas en als een illustratie heel goed gelukt is kan ik 'm opsturen, want de achterkant is bedrukt als postkaart. Dit kostte €4,95. 

Ik heb mijn hele set al even geprobeerd en ik kon er prima mee werken. De kwaliteit van de penseel viel me ook niet tegen. Door het watercompartiment zitten er wel regelmatig dikke druppels aan mijn punt, maar die veeg ik dan even af. De punt is niet heel scherp, daar moet ik wel echt even op letten. De set past prima in mijn tas, het zou zelfs nog in mijn kleine handtasje passen. Al zou ik mijn portemonnee dan aan mijn man moeten geven. 

 

Wist je trouwens dat mijn online cursussen de hele zomerperiode flink zijn afgeprijsd? Je krijgt bij elke cursus €10,- korting vanaf 6 juli tot 1 september. Je kunt de video's op alle apparaten bekijken, dus ook op je telefoon op de camping (als je tenminste wifi hebt ;-)) Je krijgt levenslang toegang tot de cursus dus als je het niet red om de video's te bekijken tijdens de zomerperiode, heb je daarna nog alle tijd om het af te maken. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0