Letterfabriek jaaroverzicht 2017

januari-februari-maart

Letterfabriek kreeg een mega kick-start toen het Letterschrift werd gelanceerd. Er zijn honderden werkboeken verstuurd naar mensen door het hele land. Super-leuk! Het was best een klus om te maken, omdat ik tijdens het maken ook nog moest leren hoe je zoiets maakt. Ik deed ook mijn eerste krijt-klus. Ik vind krijt op grote oppervlakken nog steeds een uitdaging, maar deze deur was echt tof. Grappig detail: ik plaatste deze foto op Instagram en ging daarna aan de slag met de achterkant. Ik kreeg al snel een comment dat er een schrijf-fout in zat en kon deze nog net op tijd oplossen! Thank you social media :-). De foto heb ik op Insta laten staan, vind ik gewoon grappig.

(en mijn kalligrafieschrift had nog wat oefening nodig in de eerste maanden van het jaar...)

april-mei-juni

Het was workshops, workshops, workshops deze maanden. Ontzettend veel vrijgezellfeestjes, waar ik echt van genoten heb. Het leuke aan deze groepen is dat het elke keer weer ontzettend anders is. Soms komen ze op een locatie bij mij en regelde ik ook de hapjes en drankjes (leukkk!!!), maar een andere keer kwam ik weer bij mensen thuis en waren zij bijvoorbeeld nog net aan het bbq-en. Een heel ander sfeertje, maar ik heb elke keer weer ontzettend gelachen. Ik stond voor het eerst (en voor het laatst!) op een markt, jeetje wat is dat hard werken zeg! Ik kom er in deze maanden meer en meer achter dat ik het eigenlijk niet zo leuk vind om spullen te verkopen.

juli-augustus-september

Oh sweet summer... Het voelde op dat moment alsof ik he-le-maal niets deed, maar dat viel best mee. Er waren natuurlijk geen workshops, veel te warm. In juni gaf ik één workshop op een tropische dag, dat moet ik ook niet teveel ambiëren ;-). Het was een zomer van heel veel kleur en een steeds terugkerende drang om golven te schilderen. Ik had blijkbaar zoveel zin om naar de zee te gaan... Mijn online workshop ging online! Superspannend. Inmiddels zijn er al meer dan 40 deelnemers, hoe leuk! In september deed ik nog een workshop handlettering om daarna weer part-time student te worden. De webshop ging definitief dicht. Ik haalde er geen voldoening uit en mistte altijd net even de tijd om de bestellingen zo in te pakken zoals ik dat wilde. Ik doe liever alles wat ik doe heel goed, dus vanaf dat moment alleen nog workshops.

oktober-november-december

Ik heb het nu vaak genoeg gezegd, deze maanden waren druk. Ik gaf de workshop handletteren met kleur, wat was dat een genot! Ik vind het zo leuk om nieuwe workshops te bedenken en mensen te inspireren met nieuwe ideeën. Dat was bij de eerste editie van deze workshop dubbel en dwars gelukt. Ik heb in deze periode zelf ook veel met kleur gewerkt. Ik startte met bullet journaling om wat grip op mijn stress gevoel te krijgen. Dat hielp enorm en zorgde ervoor dat ik bleef letteren.

Hoogtepunten

Mijn persoonlijke hoogtepunten waren de reizen die ik gemaakt heb. Ik wilde in 2017 ook echt graag meer reizen. Ik ging in maart met mijn man naar Rome, in mei met mijn werk naar Oostenrijk, in juni met mijn gezin naar de Ardennen, in augustus ging ik met mijn gezin naar Zuid-Italië en in oktober ging ik met mijn dochter naar Amsterdam. Hoe te gek ik reizen ook vind, ik ga niet elk jaar zoveel tripjes maken. Reizen (met kinderen) is ook vermoeiend. Dit jaar hebben we pas 1 tripje op de planning staan, in februari en de rest ligt nog open. Ik weet in elk geval wel dat ik dit jaar weer op een berg wil staan, want daar ben ik echt verliefd op geworden. De zee zullen we ook blijven bezoeken, mijn liefde voor golven is al overgeslagen op onze kinderen. En verder doen we lekker rustig aan. 2017 was echt grensverleggend, vol en fantastisch. Maar niet elk jaar hoeft zo vol te zijn. Ik doe er een strikje om en ga nog vaak met liefde terugdenken aan dit mooie jaar.

Reactie schrijven

Commentaren: 0