· 

Rockbook - paper on the rocks!

Ik voel me best vaak schuldig, want ik gebruik echt wel veel papier. Ik probeer zoveel mogelijk te gummen en hetzelfde papier te gebruiken, maar zelfs al gaat er niets mis, dan nog gebruik ik veel papier. Tot ik las over papier dat is gemaakt van steen: rockbooks. Hoe awesome en groen is dat! Ik heb het dotted boekje meteen gekocht! Dotted betekent dat er geen lijntjes op de pagina's staan, maar stipjes. 

 

Op de website van paper on the rocks kun je alle producten vinden en je leest er ook hoe het papier gemaakt wordt. Ik ga je laten zien hoe je het dotted boekje kunt gebruiken bij handlettering. 

Kalligrafie

Ik begon met kalligrafie en gebruikte daarbij een uitdagende nib: de Brausse 66EF. In combinatie met het rockbook schreef het heerlijk. De dots maken ook dat je de woorden en zinnen kunt uitlijnen zonder gedoe, echt even lekker schrijven. Het duurde wel bijzonder lang voor mijn inkt droog was. Ik besloot mijn heater tool te gebruiken - wat ik vaak doe als ik niet meer kan wachten tot inkt of verf droog is - en dat had ik beter niet kunnen doen. De pagina smolt bijna weg. Jammer! Maar, langere droogtijd dus! 

Brushlettering

Ook mijn brushpen gleed over het papier, heerlijk! Dit papier zal de levensduur van mijn pennen verlengen, want het is echt heel glad. Zeker net zo glad als Rhodia papier, misschien nog wel gladder. 

Handlettering

Handlettering gaat natuurlijk ook heerlijk op dit zachte papier, tot ik mijn potloodlijnen wilde uitgummen. Mijn hele ontwerp veegde ik uit! Dit heb ik op zich ook als ik Rhodia papier gebruik, ook daarbij is de droogtijd veel langer. Ik deed een testje met mijn twee permanente pennen. De Micron en de Edding profipen. Ik heb precies 30 minuten gewacht en ging er met mijn gum overheen. 

Helaas! Zoals je ziet allemaal vegen... Alles wat ik heb ingekleurd was nog niet goed opgedroogd. Ik zou het dus langer moeten laten drogen en beter ook geen potlood gebruiken, zodat gummen helemaal niet nodig is. Mocht je met dit boekje een bullet journal willen bijhouden, dan moet je zorgen dat je niet hoeft te gummen! 

 

Het grote voordeel van het rockbook is dat de pagina's waterproof zijn. Mocht je net als ik al eens langs de lijn hebben gestaan met de opstelling op een papiertje in de regen, ja dan is dit boekje ideaal. Het werkt natuurlijk ook prima als dagboekje, waarbij je af en toe iets hand,- of brushletterd. Kalligrafie werkt ook heerlijk, zolang je maar uitgebreid de tijd neemt om de inkt te laten drogen! Ik vind het in elk geval fijn om met papier te werken dat een veel groenere keuze is. Ik hoop dat paper on the rocks ook met los papier gaat komen! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0