·

review: Handlettering

Ik heb weer een nieuw boek geshopt! Als je bedenkt hoeveel handletteringboeken er steeds op de markt komen, valt de hoeveelheid boeken die ik koop best mee, maar het wordt al een aardige stapel zo onderhand. Echter, dit boek is zo fantastisch, dat kon echt niet ontbreken. Dit boek kan in z'n uppie al mijn andere handletteringboeken vervangen, zo goed is het. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat het in het Engels is. Ik heb daar niet zoveel moeite mee en zelfs als je wel moeite hebt met de Engelse taal is dit boek een musthave!

De eerste pagina's in het boek gaan over de basics van het handletteren. Ik ken dit uit andere boeken, er staat niet heel veel nieuws in. Er staan wel fantastisch mooie voorbeelden in. Zowel van ontwerpen die je zo na kunt maken, als ontwerpen die heel gedetailleerd zijn uitgewerkt. Er wordt ook verwezen naar een aantal handlettering artiesten, ik vind dat wel tof. Dan kan ik ze opzoeken op instagram en nog meer geïnspireerd raken.

De variatie is eindeloos

En als je dan nog verder bladert, dan komt het meest fantastische onderdeel, dat geen van mijn Nederlandse boeken zo goed heeft uitgewerkt. Er staat ont-zet-tend veel alfabetten in. Echt heel veel. In de kantlijn staat in stapjes hoe het alfabet is opgebouwd. Welke vorm je als basis tekent en hoe je dat uitwerkt tot dit specifieke font. Dit maakt het tekenen echt veel makkelijker. De alfabetten die erin staan zijn ontzettend gevarieerd. Er zijn ook pagina's waarop letters weer heel gedetailleerd zijn getekend. Je kunt hiermee dus echt naar hartelust gaan tekenen.

Je ziet hierboven al een beetje wat ik bedoel (klik op de foto om te vergroten).

Ik ben er echt heel blij mee. Mijn andere boeken gebruik ik vooral om uit te lenen tijdens mijn workshop, maar dit boek gebruik ik ook zelf ter inspiratie of om mijn skills te oefenen.

Je kunt het hier shoppen bij bol.com en het kost €17,42.