· 

DIY borrelplank

Of het nu hip is of niet, ik ben dol op borrelen! Vooral op een druilerige dag, waarop ik flink wat gedaan heb gaat een borrel er wel in! Wel zo leuk om op een mooie plank te serveren. Een plank met tekst staat ook tof in de keuken, als je 'm op z'n kant zet. Hoe groter de plank, hoe meer tekst je erop kwijt kunt. Ik laat je zien hoe jij dit ook kunt maken! 

Ik kocht de plank bij de Ikea. Je kunt natuurlijk ook een grotere plank kopen of een ronde plank. Xenos heeft ook mooie snijplanken van olijfhout. Verder heb je nodig; schoolbordverf, schilderstape en een kwast. Ik had alles nog in huis. Plak dan een gedeelte van de plank af die je wilt beschilderen. Ik ging voor simpel recht, maar je kunt ook een geometrische vorm afplakken. Schilder het afgeplakte gedeelte vervolgens in twee laagjes met de schoolbordverf. Dit kan niet mislukken en het is ook nog supersnel droog. Ik houd van schoolbordverf! 

Is de verf helemaal droog? Dan kun je erop schrijven! Ik gebruik de kleinste marker van Uni Chalk. De beste krijtmarker! Je kunt een lijn maken met schilderstape als je er zeker van wil zijn dat jouw tekst recht op de plank komt te staan. Ga voor een lettertype dat je goed kunt schrijven, want je kunt niet heel veel hulplijnen gebruiken op schoolbordverf. Ik gebruik natuurlijk mijn 'letterschrift' handschrift, zo fijn dat ik dit kan schrijven zonder te hoeven spieken! 

Nu nog een lekker hapje op de borrelplank en je bent er klaar voor! Wil je de tekst veranderen en krijg je de plank niet goed schoongeboend? Spaar jezelf de moeite en schilder het gedeelte gewoon even over met schoolbordverf. Krijtmarker op schoolbordverf krijg je er eigenlijk nooit meer helemaal goed vanaf. 

 

Happy borreltime! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0