· 

Valentijnsinspiratie

Het is alweer bijna 14 februari, tijd voor valentijn! Ben jij een romanticus? Ik eigenlijk niet zo, maar ik houd wel van het verrassingselement van deze dag! Ik vind het heel leuk om te zien wat mijn dochter voor haar Valentijn shopt en hoe dat giechelend afgeleverd wordt. Ze is er nog niet over begonnen, maar als ze dat wel doet, dan hoop ik zeker dat ze voor een zelfgemaakt kaartje zal kiezen. 

 

Weet jij nog niet wat je wil maken? Ik heb wat ideeën voor je! En als je niet van Valentijn houdt, dan kan je deze ideeën vast voor een andere gelegenheid gebruiken. Het eerste idee hierboven is illustraties in de letters. Ik vond dit zo leuk om te doen! Dit past ook prima op een cadeaulabel of een kaartje voor aan een bos bloemen. 

 

Als je het mij vraagt is Justin Bieber altijd goed. 

Er zijn natuurlijk zó veel liefdesliedjes waar je uit kunt kiezen, misschien is er een speciaal liedje voor jou en je valentijn waar je een regel uit kunt handletteren. Liedjes over de liefde zijn in elk geval een onuitputtelijke bron van inspiratie. Ik vind de vliegtuigjes ook zo passen bij valentijn, als het stiekeme briefje dat je wellicht vroeger op de middelbare school naar die ene leukerd verstuurde. 

Als het allemaal wel iets diepgaander mag, dan kun je met Jane Austen niet verkeerd gaan natuurlijk! 

Ik heb hier gekozen voor een zin uit pride and prejudice. Ik heb geprobeerd mijn handlettering een klassiek uiterlijk te geven met de kalligrafieletters en de zwarte achtergrond. 

Als je in een crafty mood bent is er van alles te bedenken met letters. Ik vind een afdruk van lino altijd zo tof. Ik krijg het nooit perfect, omdat ik geen pers in huis heb. Ik druk het op papier door een boek op de stempel te duwen. Maar dat geeft ook niet, want ik houd juist van dat imperfecte. 

Als je ook een afdruk wilt maken op deze manier heb je een gutssetje nodig, blokprint (speciale verf) en linoleum om uit te gutsen. Oh, en als je letters wilt gutsen, vergeet dan niet ze in spiegelbeeld te gutsen! 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0