· 

Review Lamy aquaplus 24

Ik was enorm toe aan een nieuw waterverfpalet. Ik had een palletje met 12 kleuren van Thalens, van mijn moeder gekregen. Dit was prima verf, maar ik wilde graag meer nuances groen en blauw. Ik ging dus sowieso voor een palet met 24 kleuren. De paletten van Thalens zijn echt prima, maar wel prijzig. In dit artikel had ik al eens over het palet van Lamy geschreven, omdat de kleuren heel mooi lijken en de prijs echt heel gunstig is! Tijd voor een test. 

 

Ik heb het palet gekocht bij de Inktpot in Zwolle, zij hebben ook een webshop. Het palet kost €12,90. 

Op het eerste gezicht is de verpakking heel stevig. Groot voordeel aan dit palet is dat als een napje verf op is, je het losse napje kan bestellen en vervangen. Ik gebruik niet alle kleuren evenveel, dus voor mij (ik denk voor iedereen) ideaal! De bovenkant maak je los van de doos en dan heb je dus twee losse palletten. De kunststof verpakking voelt wat zwaar en is stevig. Veel steviger dan het talens palet! 

Dan de kleuren. Deze foto is gemaakt bij daglicht, zonder flits. Je ziet al aan het papier dat het iets donkerder overkomt dan in het echt. De kleuren zitten kriskras in het palet, je zou ze kunnen verplaatsen als jou dat handiger lijkt. Ik was meteen al heel enthousiast over de kleuren, vooral over de schakeringen groen en blauw, die ik het meest gebruik. Ik heb nu 3 kleuren groen, een groen/blauw, een bruin/groen en 4 kleuren blauw. De rood en roze vind ik ook heel goed gepigmenteerd. Geel en oranje verassen mij ook. Dit palet doet echt niet onder voor de veel duurdere paletten! 

Dan het blenden. Als dat niet goed gaat, dan is je palet eigenlijk waardeloos. Ik vind dat de verf mooi in elkaar overloopt, maar wel controleerbaar. Ik wil bijvoorbeeld niet dat de roze helemaal overloopt in het geel, of het paars in het groen. Het mengt juist prachtig met elkaar. Op deze foto's is ook weer goed te zien hoe helder de kleuren zijn. Ik ben fan van het blauw van de d! 

Uiteindelijk de ultieme test! Groen met groen en groen en groen. Ik ben dol op de frisheid van de kleur groen. De lichte groen heb ik zelf al omgedoopt in lentegroen, zo fris en helder is deze kleur! Ik ben ook blij met de groen/bruine kleur, een beetje legergroen is het. Het geeft wat extra diepte. 

 

Mijn eindconclusie over dit palet is dat het echt een heel prima palet is, zeker voor deze prijs! Ik kan ermee brushletteren en illustreren. Stiekem heb ik het ook al voor andere projecten gebruikt, waar ik nog niets van kan laten zien. Ik ben blij met mijn Lamy palet! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0