· 

DIY kaarsen met een houten lont

Ik ben dol op kaarsen met een houten lont. Ze knetteren heel gezellig. Ik ben ook dol op stilte en stilte terwijl zo'n kaars gezellig staat te knetteren, love it! Ik heb zo'n grote kaars van woodwick, misschien ken je ze al, maar die geurt echt ENORM. Ik houd van geurkaarsen hoor, maar deze geur is echt overwelmend. Ik zocht op internet naar kaarsen met een houten lont zonder geur. Niet gevonden. Wel de materialen om het zelf te maken en zoals altijd dacht ik 'hoe moeilijk kan het zijn?' 

 

Ik bestelde de benodigdheden bij soy-wax.nl. Inclusief verzendkosten betaalde ik 23 euro, ik had daarmee een kilo kaarsvet. (dat heet ongetwijfeld anders, maar je snapt wat ik bedoel.)

Ik heb er drie grote kaarsen mee kunnen vullen met een brandtijd ruim boven de 30 uur, maar voor niet geurkaarsen is het best prijzig. Verzendkosten zijn een pain in the ass, dus een volgende keer koop ik een wat grotere hoeveelheid. Dit kaarsvet brandt erg langzaam op, vergeleken bij de kaarsen die ik altijd kocht bij de hema. Het brandt ook heel mooi vlak. 

 

Wat je dan moet doen is tamelijk simpel. Smelt het kaarsvet, zet de lont in de houder, giet het kaarsvet in de vorm en wachten. Ik kwam erachter dat je de lont niet te kort moet afknippen, ik moest mijn kaarsen echt helpen in het begin met branden. (paniek! ze doen het niet!) Inmiddels branden ze prachtig en knettert het gezellig. 

Uiteindelijk heb ik nog 1 kaars in een glazen pot gegoten, omdat het vlammetje wel gezien moet worden. Hoewel ik mijn rituals kaars glazen heel mooi vind, ga ik voor deze kaarsen met houten lont nog op zoek naar helder glas kaars glazen. 

 

Nog een klein tipje: heb je nog een restje geurkaars? Smelt dit gewoon mee! Ik heb dit ook gedaan en het geeft nog een heel subtiel geurtje. Sowieso ga ik vanaf nu mijn restjes beter bewaren. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0