Contentstress

Wauw, het waren een paar geweldige maanden waarin ik mijn bedrijf heb opgebouwd en vrijwel direct heel succesvol was. Ik zal je eerlijk bekennen, elk succes ontstond uit een idee, ik voerde het uit en het lukte. Dat lukken geeft een te gek gevoel, waaruit weer nieuwe ideeën ontstaan. Je ziet misschien een patroon ontstaan, die drie maanden gingen volledig op gevoel, kicks en adrenaline. 

 

Ik besloot in januari rustiger aan te doen en hoewel ik nog steeds dagelijks ideeën heb, het kan niet. Ik doe nu rustig aan. Dit maakt dat ik tijd heb om mijn administratie op orde te maken en structuur aan te brengen in mijn werkzaamheden. Het is ook wel leuk als je ergens hard voor werkt, dat je er ook geld aan verdient. En toch, al heb ik tijd gecreëerd, ik kreeg last van stress. 

 

Hoewel ik alle tijd nam om achter de schermen voor mezelf, maar vooral voor mijn bezoekers en klanten alles op rolletjes te laten lopen, te kiezen voor de juiste systemen zodat ik mijn diensten kan aanbieden zoals ik dat wil, er bleef iets kriebelen. Jeuken. De noodzaak om content te delen. 

 

Ik vergat mijn blog, omdat ik een challenge hostte. Ik stond op met de gedachte 'wat zet ik vandaag op instagram?' Contentstress! Ik bleef mezelf vertellen dat ik niet elke dag hoef te delen, maar het gevoel bleef. Waarom wil ik dan zo graag content leveren? Ik heb het niet nodig om mijn diensten te verkopen, want dat gaat prima. Voor mij werkt het niet om een gevoel te onderdrukken met een zelfbedachte overtuiging. Mijn doel met Letterfabriek is simpel: ik wil inspireren. En dat is waarom ik contentstress heb. Goed om te weten, tijd voor een plan. 

 

Ik ben van nature geen planner, ik doe het prima op spontane ideeën, maar stress moet geëlimineerd worden. Ik wist wat me te doen stond, ik moest gaan plannen. Ik heb een vier maanden content planning voor mijn blog gemaakt. Ik weet precies welke kant ik op wil. In mijn planning heb ik ook Instagram meegenomen, ik wil namelijk niet dezelfde afbeelding op mijn blog, Instagram en Facebook publiceren. Inspireren, dat is het plan. In mijn planning is nog meer dan voldoende ruimte voor spontane ideeën (zoals dit verhaal), maar als er even niets is, dan heb ik toch content. Ik vind het mooi om te leren hoe het werkt, het hebben van een bedrijf. Ik heb een doel, een strategie (soort van) en een planning. Ik krijg feedback van mensen die zich geïnspireerd voelen (YAY!) en volgens mijn administratie ga ik dit jaar nog geld verdienen ook. Dag stress! 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0