· 

DIY t-shirt handletteren

Hai! Ik ga je laten zien hoe je een tekst op een t-shirt kunt handletteren. Het is echt niet zo moeilijk als je misschien denkt! 

 

Dit heb je nodig: 

- een t-shirt 

- textiel verf

- een penseel

- schilderstape

- een stuk karton


Allereerst stop je het karton in de binnenkant van het t-shirt, zodat de verf niet door kan drukken. Dan plak je een rechte strook schilderstape op je t-shirt. Ik heb met potlood mijn woord even licht opgeschreven, zodat ik zeker weet dat het woord gecentreerd staat en dat het past. Aan de bovenkant plak ik ook schilderstape, zodat ik een gelijkmatig geschreven woord krijg. De lus van de Y en de stok van de D plak ik er later aan vast. 

 

Eerst schrijf ik het woord lichtjes met het puntje van mijn penseel. Als dat helemaal dekkend is gelukt (dat ging niet in één keer) dan ga ik de lijnen die ik naar beneden schrijf verdikken. (als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, check dan dit filmpje even). Vervolgens haal ik het schilderstape voorzichtig van het shirt af en schrijf ik de lus en de stok. Dan komt het moeilijkste, wachten tot het droog is. 

 

Voor het tweede woord herhaal ik de stappen opnieuw, ik plak nu schilderstape over mijn eerste woord, zodat de woorden lekker dicht bij elkaar staan. Ik blijf de letters net zolang bijwerken tot ik tevreden ben. Als laatste knip ik de hals uit het t-shirt, trek ik even aan de hals zodat de stof opkrult en zet ik het bij de schoudernaad met een steekje naar binnen vast. Je kunt ook de hals laten zitten natuurlijk. 


Reactie schrijven

Commentaren: 0